ساخت ماسک طبیعی زیبایی و مراقبت از پوست و مو با مواد معدنی

وبسایت پارس اور به عنوان یک مرجع علمی در زمینه کاربرد مواد معدنی قصد دارد تا شما را با بسیاری از کاربرد های خارق العاده مواد معدنی بر پوست و مو آشنا کند.

امروزه همواره مواد شیمیایی موجود است که روزانه از طریق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیر این مواد بر پوست و مو از جمله تاثیرات دردسرساز و مشهود این مواد است. شرکت های ساخت لوازم آرایشی با تاکید بر فقط زیبایی از جنبه بهداشتی این لوازم می کاهند.

در این مقاله شما با مواد معدنی مختلف و تاثیرات خارق العاده آنها بر زیبایی پوست و مو آشنا خواهید شد. و علاوه بر این شما از نظر طبیعی بودن این مواد می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

مواد معدنی چیست؟

به مواد غیرآلی مواد معدنی گفته می شود. روزانه بدن ما نیاز به مواد معدنی مختلفی دارد تا عملکرد های گوناگون بدن به خوبی انجام شود. ما بخش زیادی از این نیاز را از طریق رژیم غذایی مناسب به دست می آوریم.

ما در وبسایت پارس اور به موادی که مستقیم از دل طبیعت استخراج شده و هیچ فرآوری روی آن انجام نمی شود مواد معدنی  می گوییم که ترکیبی از مواد مختلف است و با توجه به خلوص هر ماده نامگذاری می شود .

مواد معدنی به صورت طبیعی درصد خلوص مختلف دارد و ممکن است در کنار هر ماده معدنی ناخالصی های دیگری یافت شود شما با توجه به این مسایل باید مواد معدنی با خلوص بالا و بدون ناخالصی های مضر را انتخاب کنید.

 

مواد معدنی موثر در سلامت پوست و مو :

از جمله موادی که در سلامت پوست و مو موثر می باشد و می توان از آن ها ماسک طبیعی ساخت در زیر آمده است:

  • بنتونیت ( گل سر شوی )
  • کائولن ( خاک رس سفید )
  • تالک ( پودر بچه )
  • سیلیس (سیلیکا)
  • میکا (اکلیل طبیعی)
  • اکسید آهن ( رنگ طبیعی)
  • زئولیت( خاک رس سبز )

 

نکته مهم : قبل از استفاده از این مواد ماسک طبیعی ساخته شده با آن را روی قسمت کمی از مچ دست خود بزنید و از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید.

 

خواص و ماسک طبیعی استفاده از بنتونیت ( گل سر شوی) خرید اینترنی پودر بنتونیت

بنتونیت که در گشته برای پاکسازی سر و پوست به عنوان شوینده استفاده می شد یکی از عناصر مغذی و سم زدا برای پوست است.

برای استفاده از آن می توانید به روش زیر عمل کنید:

سه قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را در یک ظرف تمیز پلاستیکی بریزید. از ظروف فلزی استفاده نکنید چون با واکنش با بنتونیت خواص آن را بی اثر می کند.

به اندازه خاک بنتونیت ، مخلوطی از سرکه سیب و آب جوشیده خنک شده را به نسبت مساوی با آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط ایجاد شده مانند ماست شل شود. بهتر است چند قطره گلاب هم در این مخلوط بریزید چون گلاب هم آن را خوش بو و دلپذیر می کند و هم خاصیت از بین برنده ی منافذ پوستی دارد.

قبل از استفاده صورت خود را به خوبی با آب و صابون شسشتو دهید و اجازه دهید خشک شود. سپس با استفاده از یک فرچه آرایشی ، ماسک بنتونیت را به صورت لایه ای نازک و یک دست روی پوست صورت قرار دهید. توده های ایجاد شده داخل مخلوط را جدا کنید.

به مدت نیم ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد تا ماسک صورت بنتونیت کاملا خشک شود. ماسک خاک رس مثل یک اسفنج عمل کرده و با جذب رطوبت متورم می شود.

در حین خشک شدن ماسک بنتونیت به هیچ عنوان صورت خود را تکان ندهید ، نخندید و حتی حرف نزنید. زمانی که ماسک صورت خشک شد ، حسی شبیه تپش نبض و نوعی مکش روی پوست خود احساس می کنید. این حس به دلیل مکش سموم ، چربی ها و دیگر مواد زائد موجود در منافذ پوست توسط بنتونیت است.

با استفاده از آب ولرم به خوبی ماسک بنتونیت را از روی پوست صورت پاک کنید. از یک صابون یا شوینده ملایم هم می توان برای این منظور استفاده کرد. معمولا پوست صورت قرمز می شود که پس از چند ساعت قرمزی بر طرف خواهد شد.

بهتر است هفته ای یک بار از ماسک بنتونیت به عنوان یک ماسک صورت بسیار عالی برای درمان جوش و نقاط سر سیاه و کنترل چربی پوست استفاده کنید.

ماسک طبیعی صورت با پودر های مواد معدنی

خواص و ماسک طبیعی با استفاده ازکائولن (خاک رس سفید)خرید اینترنی پودر کائولن

کائولن یک ماده معدنی مفید برای پوست است که به خاک رس سفید معروف است. این ماده معدنی برای رفع لکه های پوست بسیار موثر  است. همچنین از آن در ماسک های پوست به عنوان از بین برنده ی سموم استفاده می شود .

ماسک طبیعی کائولن با افزایش گردش خون بافت های پوست را تصفیه می کند. چربی های اضافه صورت را از بین می برد و می تواند جوش هایی که بر اثر چربی پوست رخ داده را درمان کند.

تهیه ماسک کائولن : 

1 قاشق آب سیب زمینی

1 قاشق ماست(در صورت خشک بودن پوست ماست را حذف کنید.)

رس کائولن به مقدار مناسب در غلظت دلخواه

آب سیب زمینی و ماست را با هم مخلوط کنید و تا رسیدن به غلظت مناسب به آن رس کائولن اضافه کنید. مخلوط باید به صورتی باشد که با براش بتوان آن را روی پوست گذاشت. پس از بیست دقیقه آن را از روی پوست با آب ولرم بشویید و با حوله پاک کنید.

در روش آسان تر با ترکیب کائولن و چند قطره گلاب از این ماده معدنی یک ماسک پوست بسازید.

ماسک خاک رس سفید

خواص و طرز استفاده از سیلیس ( سیلیکا) خرید اینترنی پودر سیلیس

سیلیس از مواد معدنی است که در تولید خمیر دندان از آن استفاده می شود.

سیلیس که به عنوان پودر غیرآلی شناخته می شود، به راحتی می تواند، پلاک های چسبیده روی دندان را پاک کند بدون این که سطح مینای دندان را از بین ببرد.

از این ماده همچنین به عنوان غلیظ کننده مواد آرایشی نیز استفاده می کنند.

از پودر سیلیس در صابون سازی نیز استفاده می شود که می توان هفتاد درصد وزن صابون را به این ماده اختصاص داد.

از سیلیس یا سیلیکا می توان در اسکراب، داروهای ضدجوش، فاکتوری برای حجم دهنده محصولات، مات کننده و … استفاده نمود.

این ماده می تواند نقش جاذب رطوبت و چربی را نیز ایفا کند.

با افزودن این ماده به ماسک هایی که آموزش داده شده می توانید خاصیت لایه برداری به ماسک ها بدهید در این صورت دانه های سیلیس به عنوان یک اسکراب عمل می کند.

 

خواص و طرز استفاده از تالک ( پودر بچه) خرید اینترنی پودر تالک

پودر تالک یکی از مواد معدنی است که جاذب رظوبت و بو است.  از این پودر در صنعت لوازم آرایشی برای مات کردن و یا ماندگاری برخی لوازم آرایشی استفاده می شود.

از تالک برای جذب رظوبت و جلوگیری از کهیر زدن در بچه ها استفاده می شود.یکی از کاربردهای تالک برای پخش نشدن لاک ناخن است. همچنین از آن برای رفع رطوبت و چربی پوست سر نیز استفاده می شود.

تالک جاذب فوق العاده چربی پوست بدن و نرم کننده فوق العاده قوی است و به عنوان ضدتعریق بعد از استفاده از دئودورانت استفاده می شود.

برای جلوگیری از راش گرمایی در نواحی از بدن که دچار سایش هست مثل کشاله ران، گردن، زیربغل و . می توانید از آن استفاده کنید.

قبل از وکس موهای زائد( هم در جهت کاهش درد و هم نتیجه بهتروکس) مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین برای از بین بردن بوی بد کفش و به عنوان شامپو خشک و معطر جهت کنترل چربی پوست سر می توان استفاده کرد.

پودر تالک یک محصول خوشبو کننده بدن هست و ترکیب ان با رایحه های طبیعی مثل اسانس ها یا گلاب و عطر و … باعث ماندگاری  عطر طبیعی بدن می شود

تا بدن حتی در هنگام تعریق هم خوشبو باشد.

پودر بچه طبیعی

 

 

خواص و طرز استفاده از میکا ( پودر معدنی اکلیلی) خرید اینترنی پودر میکا

 

میکا در برابر اشعه ماورای بنفش، آفتاب، گرما و نور مقاوم است.

میکا بافتی گچی دارد، به سرعت روی پوست می‌نشیند و تنها رنگ آن باقی می‌ماند.

برای آرایش های شاین و براق می توانید از مدل های رنگی مختلف آن استفاده کنید.

 

رنگ آرایشی معدنی سایه ابرو طبیعی رژ گیاهی

 

خواص و طرز استفاده از اکسید آهن ( رنگ معدنی) خرید اینترنی پودر اکسید آهن

اکسید آهن رنگ های معدنی با پوشش عالی و مقدار نرمی و چربی مناسب برای ماندگاری روی پوست است.

به جای استفاده از محصولات ناشناخته ی شیمیایی برای رنگ آمیزی صورت و آرایش های فانتزی می توانید از این رنگ ها استفاده کنید.
برای دیدن رنگهای معدنی روی رنگ مورد نظر خود بزنید:

پودر رنگ قهوه ای پودر رنگ سبز پودر رنگ زرد پودر رنگ اخرا پودر رنگ قرمز پودر رنگ خاکستری

 

خواص و طرز استفاده از زئولیت ( خاک رس سبز) خرید اینترنی پودر زئولیت

زئولیت ها کانی های ریز متخلخلی هستند که هنگام واکنش سنگهای آتشفشانی و خاکستر با آبهای زیرزمینی قلیایی ایجاد می‌شوند. خاک رس زئولیت سبز نسبت به انواع ماسک خاک رس دارای بافت درشت و قدرت جذب بالایی است.

این خاک به دلیل داشتن بافت مخصوصش خاصیت لایه برداری بسیار ملایمی داشته و برای انواع پوستهای معمولی و چرب مناسب است.

این ماده به ترمیم پوست در هنگام آفتاب سوختگی کمک می کند و سموم مربوط به لوازم آرایشی را از سطح پوست به خود جذب می کند.

ماسک طبیعی خاک رس زئولیت سبز جوش صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *